یزدفردا :جشن باسوادی مددجویان تحت پوشش کمیته با رویکرد توانمندی و تحکیم نهاد خانواده برگزار شد"

یزدفردا :جشن باسوادی مددجویان تحت پوشش کمیته با رویکرد توانمندی و تحکیم نهاد خانواده برگزار شد"

با حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) و مسئولین استانی جشن باسوادی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با رویکرد توانمندسازی و تحکیم نهاد خانواده برگزار شد.

رییس اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین توانمندسازی خانواده ها و تحقق اهداف سند کاهش فقر جشن باسوادی 1500 نفر از مددجویان لازم التعلیم تحت حمایت این نهاد برگزار گردید.

غلامرضا مشعلچی بیان داشت: ریشه کن شدن بی سوادی از جامعه مددجویان لازم التعلیم 10 تا 49 سال از مهمترین اهداف اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):"سواد، آگاهی و دانش ،پرده جهل و نادانی را کنار می زند"

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم جشن باسوادی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: سواد، آگاهی و دانش پرده جهل و نادانی را کنار می زند و باعث ارتقای درک و بینش ما در زندگی می شود.

"حسین انواری" از این جشن به عنوان جشن آگاهی و روشنایی یاد کرد و افزود: شکوفا کردن استعدادهای بالقوه مددجویان لازم التعلیم موجب رشد و بالندگی جامعه می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 800 هزار دانش آموز از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره مندند و هرساله تعداد زیادی از آنان فارغ التحصیل شده و در مراکز مختلف مشغول به کار می شوند.

انواری با تقدیر از همت والای سوادآموزان در جهت ارتقاء دانش و بینش، بیان داشت: شما عزیزان با اراده و عزم بالا به بزرگترین دارایی که همان علم و دانش است دست یافته اید و توانستید به این وسیله بر مشکلات زندگی فایق آیید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر انسان ها سختی نکشند رشد نمی کنند و خداوند متعال سختی ها را وسیله رشد قرار داده است و این از الطاف الهی است بنابراین باید راه مبارزه با مشکلات را پیدا کنید و بر آن غلبه کنید.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد:"استان یزد یکی از استان ها ی پیشرو در محو بی سوادی"

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد در مراسم جشن باسوادی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: این استان یکی از استان های پیشرو در زمینه محو بی سوادی ااست.

"رضایی" افزود: فضاهای آموزشی این استان با توجه به قابلیت هاو زیرساخت های خوبی که دارد بهترین جایگاه برای باسواد کردن افراد است.

وی اظهار داشت: جشن محو بی سوادی دربسیاری از شهرستان های استان هم برگزار شده استو امید است در آینده نزدیک در سایر شهرستانها نیز این جشن برگزار شود .

رضایی از مسئولین خواست تا برای باسواد کردن همه افراد لازم التعلیم تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند.

 

مدیر کل کمیته ا مداد امام خمینی(ره) استان یزد:سوادآموزی یک ضرورت در بحث توانمندسازی است"

مدیر کل کمیته ا مداد امام خمینی(ره) استان یزد در مراسم جشن باسوادی مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: سوادآموزی یک ضرورت در راستای توانمندسازی مددجویان است.

"مهندس حمید نصیری" گفت: باید به سوادآموزی بیشتر به عنوان یک فریضه و ضرورت در بحث توانمندسازی نگاه کرد.

وی افزود: در حال حاضر 98 درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد از نعمت سواد برخوردار شده اند و امروز به شکرانه این نعمت جشن باسوادی برگزار شد.

نصیری اظهار داشت: در طی 5 سال حدود 20 درصد از مددجویان بی سواد لازم التعلیم به همت این نهاد و با همکاری نهضت سواد آموزی مشتاقانه وارد عرصه سواد آموزی شدند.

در این جشن همچنین از سند باسوادی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد رونمایی شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا